Forum Kult RPG Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
"Bohaterowie i łotrowie" - system
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum Kult RPG Strona Główna » Systemy RPG Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
"Bohaterowie i łotrowie" - system
Autor Wiadomość
VexGreenbow
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z ciemnego zaułka

Post "Bohaterowie i łotrowie" - system
To wersja 3 wspomnianego w tytule systemu

Oto cechy pojawiające się w mym świecie są 4 cechy główne: siła, zręczność, wytrzymałość, inteligencja, a także kilkanaście „podcech”, na każdą z 4 głównych otrzymujecieokreśloną przeze mnie ilość punktów, jest to zależne od waszej rasy i klasy
Cechy:

Siła:
Obrażenia
Udźwig
Walka w zwarciu

Wytrzymałość:
Żywotność
Odporność
Niepodatność
Zmęczenie

Zręczność:
Zręczność Palców
Zwinność Nóg
Akrobacje

Inteligencja:
Moc Magiczna
Energia Kapłańska
Pomysłowość
Wszechstronność
Rozsądek
Nauka

Zaraz po cechach pełnią najistotniejszą funkcję, wpływ na to ile kto ich otrzyma ma oczywiście gracz poprzez rozdysponowanie uzyskanych punktów, ma na to też w pływ wybr klasy i zawodu
Umiejętności dodatkowe:
Dla KAŻDEGO:
Biegłość w (podaj rodzaj broni)
Wspinaczka
Pływanie
Charyzma
Handel
Unik
Kradzież (poza paladynami, kapłanami i mnichami)
Skupienie
Skradanie
Jeździectwo

Tylko dla: kapłanów, mnichów, paladynów
Modlitwy albo Medytacje

Tylko złodzieje:
Włamywanie
Znajomość pułapek (również mnisi i kapłani!)
Alchemia (tu także MAGOWIE i RZEMIEŚLNICY!)

Tylko magowie i kapłani:
Identyfikacja
Językoznawstwo (także świetni w tym MNISI!)
Alchemia (mogą się nią zajmować również łotrzykowie!)
Zielarstwo (+myśliwi)

Wyłącznie wojownicy oraz rzemieślnicy:
Kowalstwo

Jedynie myśliwi i rzemieślnicy:
Łuczarstwo
Oprawianie zwierzyny

Wyłącznie myśliwi:
Zielarstwo (i jeszcze magowie z kapłanami)
Zrozumienie Zwierząt

Dostępne rasy: człowiek, aasimar, diabelstwo, elf, pół-elf, pół-demon, wampir oraz wilkołak (z zaznaczeniem rasy od której pochodzą obydwie istoty), karzeł i wielkolud(co prawda ludzie, ale różnią się od zwykłych przedstawicieli tej rasy)

Dostępne klasy: wojownik, rycerz, szermierz, mag, kapłan, mnich, złodziej, demonolog, paladyn, jeździec, żeglarz, rzemieślnik, myśliwy
-myśliwy w Tym świecie jest klasą podobną do łowcy, czyli plus, minus myśliwy = łowca
-mnich różni się od mnicha z D&D, mam tu na myśli brata zakonnego, nie walczącego równie biegle pięścią
-wojownik jest na równi silny z rycerzem i dużo zręczniejszy niż on, jest biegły w większej ilości typów broni, natomiast rycerz jest wytrzymalszy, a ponadto jako, że jest szlachetnie urodzony dysponuje większą ilością pieniędzy, a jego edukacja stoi na wyższym poziomie
-wojownik jest silniejszy, wytrzymalszy i ma znacznie większy zakres rozwoju w kwestii władania bronią, niż szermierz, lecz ten drugi szybciej wywija bronią (jest szybszy) i jest w niej z początku najbieglejszy, ponadto unikanie ciosów przychodzi mu łatwiej niż wojownikowi
-rycerz mimo przewagi nad szermierzem pod względem siły, wytrzymałości, zamożności ustępuje mu minimalnie we władaniu mieczem, jest też wyraźnie mniej zwrotny, są na równi inteligentni,

UWAGA! Nie dotyczy mnichów i myśliwych, ich „zawody” są z góry ustalone
Nowością jest możliwość wybrania jednego zajęcia które Wasz bohater będzie wykonywał, w celu pozyskiwania za nie pieniędzy i nie tylko

Dostępne zawody: kupiec, alchemik, doradca, herold, bard, błazen, cyrkowiec, karczmarz, cieć, wykidajło, złodziejaszek, włamywacz, kat, hycel posłaniec, wieszcz, sprzątacz, kowal, płatnerz, bednarz, ludwisarz, garbarz, grabarz, drwal, stręczyciel, kopacz, kamieniarz, członek armii: królewskiej, chłopskiej, podziemnej, barbarzyńskiej, najemnik, trener, „gladiator”, farmer, iluzjonista, zwiadowca, szpieg, bez pracy
Zawsze możecie wymyślić jakiś własny zawód, nim jednak taki wybierzecie będziecie zmuszeni skonsultować się ze mną

Po wybraniu klasy, rasy i zawodu określę ile kto i na co otrzymał punktów


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:18, 24 Cze 2006 Zobacz profil autora
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Arcylord Wszechrzeczy



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniwersum Arcylorda

Post
Pozwolisz, że skomentuje
Moim zdaniem dzielenie inteligencji na 6 dziedzin, jest wręcz głupim pomysłem, gdyż to nie jest aż tak potrzebna cecha w rpg, a gracz ma raczej poważny problem by się dostosować do inteligencji swojej postaci itp.
Natomiast zawody - są zbędne bo albo okreslają coś co jest klasą albo nic konkretnego.Zawodów w średniowieczu w fantasy jest tyle, że nie dałbys rady i ch wypisać, więc po co wyróżniać niektóre?Gracz powinien móc to ustalić już w czasie gry korzystając ze swojej wiedzy i upodobań.Aha czy nie wiesz, że klasa to profesja czyli zarazem zawód? (wyłączając niektóre np.barbarzyńca)
To są moim zdaniem najgorsze elementy systemu, poza tym można by się było doczepić do podziału cech, a dokładniej do niektórych podcech (np.wszechstronnośc,walka w zwarciu)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:28, 26 Cze 2006 Zobacz profil autora
VexGreenbow
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z ciemnego zaułka

Post
Klasa to nie do końca zawód, taki np: wojownik może trudnić się wieloma zawodami, tu klasa określa predyspozycje bohatera, jego wrodzone talenty, to w czym jest on najlepszy, osoba uprawiająca jakiś zawód nie musi się wcale tym interesować, np bierze pod uwagę wyłącznie korzyści, dzięki znajomością nie musi się też czasem na tym znać,
Rzemieślnik to tak jakby zawód ale nie do końca, bo można sprecyzować jaki (kowal, alchemik, płatnerz, ludwisarz, bednarz)
Mag może trudnić się alchemią, być wieszczem, czy iluzionistą
łotrzyk może sie okazać specjalistą we włamaniach, drobnych kradzieżach, bądź szpiegostwie
rycerza należy rozumieć jako szlachcica, a ten może wykonywać jakiś zawód, bądź nie musi
demonolog to osoba interesująca się badaniem demonów, ale nieoficjalnie, gdyż jest to praktyką w wielu miejscach zakazaną, oficjalnie może zajmować się czym innym
paladyem zostaje ktoś pragnący łączyć w sobie część cech wojownika i kilka kapałana, osoba planująca czynić wyłącznie dobro, może np dodatkowo nieodpłatnie dla kogoś pracować, w celu wspomożenia jakiegoś szczytnego przedsięwzięcia
Jeździec to ktoś kto po prostu wyśmienicie jeździ konno, nic nadto, może trudnić sie dosłownie wszystkim, ale prawdziwą miłość odczuwa do jazdy
Żeglarz: to samo co jeździec tyle, że on ponad wszystko miłuje morze
mnich i myśliwy: to klasy ze z góry przydzielonym zawodem
Tak więc TU zdecydowana większość klas nie stanowi zawodów
Oczywiście każdy gracz przed dokonaniem wyboru musi skonsultować się ze mną, nie każda osoba pragnąca mieć określoną klasę może posiadać zawódniezgodny z jej etosem. Nie zgodzę się np. na paladna kata
Co do inteligencji... Dla niemal każdej klasy istnieją tylko 4 mało znaczące kategorie inteligencji, które ma możliwość rozwijać, wymyśliłem ich tyle by nie dyskryminować magów, bo taki wojownik inwestuje zwłaszcza w siłę, zręczność i wytrzymałość, a dla maga, czy kapłana zostaje tylko inteligencja, tak więc starałem się to przynajmniej częściowo zrównać,
Wracając jeszcze do zawodów, postacie graczy wykonują je już od samego początku to ich praca, nie zyskują jej podczas gry, mogą ją na tomiast wraz z biegiem czasu porzucić, lub zmienić
Wszechstronność - określa z ilu rodzaji broni można sprawnie korzystać, ile szkół magii można zgłębić, jak wiele i jak skutecznych specjalnych ataków można wymyślać
Walka w zwarciu - określa szanse na wygranie podczas: zwarcia broni, zapasów, siłowania się, jest mało przydatna, więc należy w nią inwestować mniej punktów. Gracz musi rozwijać się w każdej cesze w miarę równomiernie, tak więc uprzedzając kolejny zarzut, czy pytanie: 3 podcechy nie mogą mieć różnicy w ilości punktów równej 4, czyli np. w przypadku siły jedna podcecha może być maksymalnie większa od drugiej o 3
Podałem wszystkie te zawody by osoba pragnąca zagrać miała wybór możliwości spośród normalnie nie istniejących, a także by gracze wybrali zawód którym na pewno chcą się zajmować, ktoś np miałby zamiar zostać błaznem, ale nie wpadłby na to że może grać cyrkowcem, w roli którego lepiej, by się sprawdzał


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:35, 26 Cze 2006 Zobacz profil autora
Reydee
Szlachcic
Szlachcic



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: las Gukroufft

Post
Szkoda,że jest tylko jeden elf...bo gdyby byl jeszcze dziki elf to wtedy bym mogła być barbarzyńcą... Sad Sad Sad Sad Crying or Very sad Crying or Very sad Sad Sad Sad Sad


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:46, 28 Cze 2006 Zobacz profil autora
Nefretete
Mieszczanin
Mieszczanin



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post No właś...
No właśnie szkoda... Sad Sad Sad
Jakby były wszystkie mi znane wybrałabym leśnego... <rozmarzony>



Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:59, 28 Cze 2006 Zobacz profil autora
Reydee
Szlachcic
Szlachcic



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: las Gukroufft

Post
A mam jeszcze jedno pytanko... jak ma się zawód to czy zarabie się pieniądze?? To by się przydało...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:10, 28 Cze 2006 Zobacz profil autora
Jin Quan-Zin
Lord Cieni
Lord Cieni



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tak jak ma sie zawód to sie zarabia pieniądze,a co do elfów jak nie ma wyraźnego podziału na gatunki elfów to mi sie wydaje, że można wybrać gatunek jaki sie chce. Nalvetar jak ty nie grasz to sie za przeproszeniem nie dopieprzaj do systemu Vexa, wątpie czy kiedykolwiek w "realu" grałeś w tym systemie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:30, 28 Cze 2006 Zobacz profil autora
Nalvetar
Arcylord Wszechrzeczy
Arcylord Wszechrzeczy



Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Uniwersum Arcylorda

Post
Wyrażam swą opinie Jin Quan-Zinie (to się rymuje).Mam takie prawo jak każdy człowiek i nie zapominaj o tym!
Nie ma znaczenia czy gram czy nie.
Jin Quan-Zin napisał:
wątpie czy kiedykolwiek w "realu" grałeś w tym systemie.

Nie grałem i nie mam zamiaru.Oceniam po tym co przeczytałem.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:46, 28 Cze 2006 Zobacz profil autora
Nefretete
Mieszczanin
Mieszczanin



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post A złodziej...
Mam jedno pytanie: złodziej chyba nie zarabia pięniędzy co? Znaczy jasne że nie zarabia, ale z czego ja będę żyć!!??!??!??!! To przez Reydee Very Happy Very Happy Wink

Czy kiedy rozpoczniemy grę będziemy jakąś grupą, czy coś? Czy wogóle nią będziemy (chodzi o graczy)? Nie wiem to pytanie chyba nie odnosi się do systemu Embarassed



Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:03, 28 Cze 2006 Zobacz profil autora
Reydee
Szlachcic
Szlachcic



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: las Gukroufft

Post CZEMU??
Czemu przeze mnie???? Myślałam że chodzi ci o profil!! Mogłaś powiedzieć, że chodzi ci o tą sesje!!!!!!! Czy naprawdę mogę wybrać sobie jagiekoś elfa tz gatunek elfa???


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:09, 29 Cze 2006 Zobacz profil autora
Nefretete
Mieszczanin
Mieszczanin



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Żartowałam Wink

Jak można będzie sobie wybrać gatunek elfa, to ja wybieram księżycowego Smile



Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:26, 29 Cze 2006 Zobacz profil autora
Lae'ni
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Elfiego Uroczyska

Post
Ja też bym chciała tak, jak Reydee wybrac sobie jakiegos innego Elfa. Przeciez nie każdy chce być zwykłym elfem, ja bym chciała być Elfem leśnym. Mam takie pytanie: Czy mogę sobie go wybrać?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 11:35, 29 Cze 2006 Zobacz profil autora
VexGreenbow
Nobilitowany
Nobilitowany



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z ciemnego zaułka

Post
Skoro tak nalegacie to dobrze niechaj tak będzie, możecie wybrać jaki to ma być elf, ale odpadają mroczne, księżycowe i morskie, a przy okazji drogie Panie dodam, że jestem również elfem i to leśnym, czyżby zrządzenie losu? Wiecie do czego zmieżam?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:09, 29 Cze 2006 Zobacz profil autora
Nefretete
Mieszczanin
Mieszczanin



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Jak nie można wybrać księżycowego, to proste że wybrałabym leśnego, tylko...
Tylko nie wiem czy wezmę udział w sesji, bo 1 lipca jadę do babci na tydzień (Reydee też).

Sad Sad Sad
[/code]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:18, 29 Cze 2006 Zobacz profil autora
Orion Fangmorton
Lord Rodu Fangmorton
Lord Rodu Fangmorton



Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pałac rodu Fangmorton

Post
nawet Nalvetar jedzie, hyhy bardzo fajnie bede mial okazje pograc z wami w realu Very Happy

(hyh Bardah bedzie mi zazdroscil ;] )

sry za offtopic
ale dlaczego niemozna zostac mroczynm elfem??


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:56, 29 Cze 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Kult RPG Strona Główna » Systemy RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin